2012. október 1., hétfő

Gesztenyebáb - érzelmi támasz

A gyermek számára saját érzelmeinek feldolgozását segíti a külső megjelenítés, pl. babák, bábok, egyéb játékok, vagy éppen életének elképzelt szereplői. Ahogy figyelem a gyermekem, 2 éves kora körül már csodásan játszik mintha helyzeteket. Felvesz például a földről elképzelt békát vagy madarat, amit elengedünk. Persze nem csak a félelmeit, hanem a vágyait is kivetíti.
A minap jó anyaként elkezdtem vele gesztenyéből figurákat készíteni. Jó- jó, de milyen figura legyen? Nemrég voltunk az állatkertben, így a zsiráfon és a majmon gondolkodtam. A képességeim inkább egy baba irányába tereltek, mire a gyermek egy gesztenyét a kezébe fogva azt mondta Tipli. Aha, jött a gondolat, rendben, legyen a szomszéd kutya, akivel az előbb játszott. Fél tőle, mert nagy, de egyben barátkozna is vele.

Gesztenye kutya
Kellékek: gesztenyék, fogvájók, sniccer
Először megnéztük milyen a gesztenyefa, a levele, a termése. Megtapogattuk a gesztenye szúrós burkát. Végül elkezdődött a gesztenye kutya gyártás.
A gesztenyéket először magával a fogvájóval lukasztottam ki, de ez nagy erőt kívánt. A sniccer segítségével áttörtem a gesztenye héját, majd a lukba bedugtam a fogvájó felét. A másik gesztenyét ugyanígy előlukasztottam és a fogvájó másik felét abba dugtam. Kész is volt Tipli feje és teste. Jöhetett a testbe 4 fogvájó, majd egy kis filc rajz az arcra. Kevesebb, mint tíz perc múlva boldogan nyugtáztam, hogy a gesztenye figura készítése jól megy.
Először próbáltam arra biztatni a lurkót, hogy vigyázzon a remekművemre, de pár perc alatt kitörte Tipli összes lábát, ahogy az asztalon játszott vele. Ekkor megvilágosodtam! Nem a tökéletes kutya másolatra van szüksége, csak a hasonlóságra. Innentől kezdve gesztenye Tipli lábak nélkül egy fej és egy test összekapcsolódásából, és némi filc rajzból állt.

Az egész napot betöltötte gesztenye Tipli. Jött velünk, ha kimentünk az udvarra, megmutatta Apának, Tiplinek, hurcolta séta közben. Nem volt szükségünk ismételten drága játékra, hogy egy napra elvarázsoljuk magunkat és közös élményekhez jussunk. 
Végül a szokásos sétánk során sikerült pár falatot kapnunk a szalámi bokorról, mert útközben annyi érdekeset találhatunk. De ez már egy másik történet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése